17. rész

 
KĂ©t lĂ©pcsƑhĂĄzon futott ĂĄt, hogy a nĂ©gyes fƑfolyosĂłhoz Ă©rkezzen.
– A fenĂ©be! – lihegte, amikor kĂ©nytelen volt leĂĄllni nĂ©hĂĄny mĂĄsodpercre, hogy kifĂșjja magĂĄt. – Ez valami vicc. Ez az egĂ©sz egy vicc.
– GyerĂŒnk, gyerĂŒnk! – futott el mellette egy nƑ szĂ©lvĂ©sz tempĂłban. TornacipƑ volt a lĂĄbĂĄn.
– Így könnyƱ – fujtatott nagyot Prudencia, Ă©s rĂĄvette magĂĄt Ășjra a futĂĄsra.
SzĂĄmolta a folyosĂłkat. A nƑt nem Ă©rte utol, de a tempĂłja megmaradt. Az ötödik Ă©s a hatodik között hatalmas volt a tĂĄvolsĂĄg. Le sem lassĂ­tott, Ășgy kanyarodott be a hatoson, Ă©s egĂ©szen az negyedik oldalfolyosĂł magassĂĄgĂĄig bĂ­rta a tempĂłt, aztĂĄn Ă©rezte, hogy lĂĄbĂĄbĂłl kifogy az erƑ Ă©s tĂŒdeje nem bĂ­rja tovĂĄbb a feszĂ­tett munkĂĄt. Izzadva gyalogolt tovĂĄbb, de a hetedik mellĂ©kfolyosĂł csak nem akart felbukkanni.
– Ezt nem hiszem el – ĂĄllt meg egy pillanatra zihĂĄlva. – Ezt Ă­gy nem lehet – mondta, majd megfogalmazĂłdott benne a gondolat, hogy viszont mĂĄshogy sem lehet, hiszen mindig az van, ami van Ă©s mindig az nincs, ami nincs egy öreg klasszikus szavai szerint.
Sietve indult el Ășjra. A futĂĄst feladta. RĂ©gen volt mĂĄr, hogy ennyit loholt volna, a test pedig kĂ©nyelmes egy jĂłszĂĄg. VĂ©gĂŒl jobbkĂ©zre meglĂĄtta a hetes folyosĂłt. MegszaporĂĄzta a lĂ©pteit. Amikor vĂ©gre odaĂ©rt, örömmel vette Ă©szre, hogy az aprĂłcska kis ĂĄtjĂĄrĂł alig pĂĄr mĂ©ter hosszĂș, melybƑl kĂ©t terem nyĂ­lik egymĂĄssal szemben. MegĂĄllt az ajtĂłk elƑtt. Az egyik mögĂŒl ricsaj szĂŒremkedett ki, Ă©s ez mosolyra kĂ©sztetette. Mindegy, hogy milyen iskolĂĄrĂłl beszĂ©lĂŒnk, egy osztĂĄly mindig is osztĂĄly marad.
Felpillantott az ajtó fölötti olcsó mƱanyag óråra. 08.01. Ilyen tåvolsåghoz képest ez közel åll a csodåhoz. Nagyot sóhajtva nyomta le a kilincset.
A terem nagy volt. Sokkal nagyobb, mint egy normĂĄlis osztĂĄlyterem. Ablakai egy Ășjabb – ki tudja melyik – sportpĂĄlyĂĄra nyĂ­ltak, ahol fiatalok Ă©ppen serĂ©nyen kĂ©zi fƱtilĂłkat toltak maguk elƑtt. PĂĄlya menedzserek. A padok körĂŒl diĂĄkok tömege ricsajozott. Prudencia az asztalhoz ment, Ă©s letette fekete filcekkel teli zacskĂłjĂĄt Ă©s a matematika könyvet. Az elsƑ padoknĂĄl tartĂłzkodĂł diĂĄkok felfigyeltek a jövevĂ©nyre Ă©s elcsendesedtek, de a többsĂ©g tovĂĄbb Ă©lte tanĂłra elƑtti Ă©letĂ©t.
– Jó reggelt! – kiáltotta el magát Prudencia.
A teremben csend lett.
– Maga az Ășj matektanĂĄr? – kĂ©rdezte egy vörös hajĂș fiĂș. NagyjĂĄbĂłl tizedikes lehetett.
– Igen – bólintott Prudencia.
– Kár.
– Az jĂł. MĂĄr egy ideje nem tanulunk matekot – jegyezte meg egy hosszĂșhajĂł tĂșlzottan is vĂ©konyka lĂĄny.
– De tanultunk. A Karolina tanĂĄrnƑ matektanĂĄr volt, Ă©s nĂ©ha hozzĂĄnk is jött – jegyezte meg egy lĂĄny kĂ©t paddal tĂĄvolabb.
– A Karolina tanĂĄrnƑ egy hĂŒlye p* volt – mondta a vörös hajĂș fĂș.
– Így nem beszĂ©lhetsz egy tanĂĄrrĂłl – szigorĂ­totta meg szavait Prudencia.
– Úgy beszĂ©lek, ahogy akarok – vĂĄgott vissza a vörös.
– HĂĄt azĂ©rt majd ezt meglĂĄtjuk.
– Hát lássuk meg!
Prudencia egyetlen pillanatra mĂ©rlegelte a lehetƑsĂ©get, hogy tovĂĄbb vigye a vitĂĄt, de aztĂĄn Ășgy döntött, hogy az elsƑ Ăłra elsƑ percĂ©ben ez nem feltĂ©tlenĂŒl a legjobb stratĂ©gia.
– Üljetek le! – kiĂĄltotta el magĂĄt azon a hangon, ami hosszĂș Ă©vek Ăłta a mƱködött minden tanteremben. A zaj azonnal csendesedett, Ă©s ez megnyugvĂĄssal töltötte el. MĂ©g mƱködnek az eszközök. Oliver biztosan jobban teremt rendet. A fĂ©rfi tekintĂ©ly alapĂ©rtelmezetten biztosĂ­t elƑnyt az osztĂĄlytermekben. Az ösztön mĂ©g mindig ösztön. Ezt minden nƑnek el kell fogani. De a rutin azĂ©rt sok tesztoszteront pĂłtolhat. A diĂĄkok helyet foglaltak, Prudencia vĂ©gre rĂĄlĂĄtott az osztĂĄlyra, mely rĂ©misztƑen nĂ©pesnek tƱnt.
– Hányan vagytok?
– Negyvenkilencen, tanárnƑ. És a Robi, de az soha nincs itt – válaszolta egy szƑke, aprócska lány a második sorból.
– Mert edzĂ©sen van – jegyezte meg egy fiĂș közvetlen mellette.
– AttĂłl mĂ©g tanulhatna.
– Az edzĂ©s fontosabb!
– Persze.
– Persze!
– Állj! – akasztotta meg a vitát Prudencia. – Ti sport osztály vagytok?
– Meg szakik is, összevonva – vĂĄlaszolta hĂĄtulrĂłl egy hĂłrihorgas kamasz.
– Értem. És hányadik osztályba jártok?
– Tíz.
– Tizenegy.
– Kilenc.
ZĂĄporoztak a szĂĄmok.
– Nem egy Ă©vfolyam? – tĂĄgult nagyra Prudencia szeme.
– Nem. Az a csipszar hĂĄtul hetedikes – mutatott az osztĂĄlyterem hĂĄtsĂł traktusa felĂ© a vörös hajĂș srĂĄc.
– Kicsoda?
– Én, Ă©s nem vagyok csipszar – ĂĄllt fel egy valĂłszĂ­nƱtlenĂŒl aprĂłcska fiĂș az utolsĂł padbĂłl. Eddig nem is lĂĄtszott ki az Ƒt takarĂł kamaszok hĂĄta mögĂŒl.
– De csipszar vagy – zĂĄrta le a vitĂĄt a vörös. – Vagy kapsz egy frĂĄszt.
– Állj! Itt senki nem ad frĂĄszt senkinek – emelte meg hangjĂĄt Prudencia, Ă©s arra gondolt, hogy „maximum Ă©n”, de ez bƱnös gondolat volt, Ă©s Ă­gy elhessegette. – Nem akarsz elƑre ĂŒlni? – kĂ©rdezte a fiĂșcskĂĄtĂłl.
– Minek? – kĂ©rdezte egy zsĂ­roshajĂș, karikĂĄsszemƱ fiĂș a terem szĂ©lĂ©rƑl.
– Mert alacsony, Ă©s jĂł lenne, ha lĂĄtnĂĄ, amit a tĂĄblĂĄra Ă­rok.
– A tanárnƑ írni fog a táblára?
– Igen.
– És mit?
– Számokat.
Az osztålyon meglepetés hangjai keltek éltre.
– SzĂĄmokat? Minek? – kĂ©rdezte a vörös.
– Hogy megoldjunk a pĂ©ldĂĄkat. Hoztam egy pĂĄrat.
– PĂ©ldĂĄkat?
– PĂ©ldĂĄkat. Vagy nem matematika ĂłrĂĄtok van?
– De igen, csak azt hittem, hogy a tanárnƑ hagy minket játszani. Helyettesí, nem?
– De igen.
– És Ă©rt a matekhoz?
Prudencia szĂĄjĂĄn kikĂ­vĂĄnkozott egy hatĂĄrozott nem, de visszafogta magĂĄt. Ɛ tanĂ­tani jött, nem felĂŒgyelni. Ha van tanĂĄr Ă©s van tantĂĄrgy, akkor lesz tanĂ­tĂĄs is. TalĂĄn nem olyan jĂł, mint egy szakos tanĂĄr esetĂ©ben, de valami lesz, ha addig Ă©lnek is.
– Amennyire kell, Ă©rtek hozzĂĄ.
– Akkor nem játszunk?
– Most tanóra van. Azon tanulni kell, nemdebár?
– A tanĂĄrnƑ tanĂ­tani fog? – kĂ©rdezte hĂĄtulrĂłl egy fiĂș.
– Igen. Ez a szĂĄndĂ©kom. BĂĄr nem vagyok matematika tanĂĄr, de attĂłl mĂ©g gondolkodhatunk közösen.
– Gondolkodni? – nevetett fel a vörös, Ă©s a legtöbb kamasz vele röhögött.
– Gondolkodni. ElĂ©g hasznos dolog. Sokat segĂ­thet az Ă©letben!
– SegĂ­t fĂŒvet nyĂ­rni? – kĂ©rdezte a vörös egyik barĂĄtja.
– FĂŒvet nyĂ­rni?
– Ja. Én szaki vagyok. Ha mázlim van, felvesznek pályamenedzsernek.
– És? Akkor már nem kell gondolkodni?
– MiĂ©rt, kell? Mert ha nem, akkor inkĂĄbb jĂĄtszanĂĄnk a haverokkal.
– Én tanulni akarok – tette fel a kezĂ©t egy lĂĄny.
NĂ©hĂĄnyan csatlakoztak hozzĂĄ.
– StrĂ©berek – vakkantotta a vörös.
– Nem azok – vĂĄgott közbe Prudencia. – Tanulni jĂł dolog. Okosodni jĂł dolog.
– Mer’?
– Mert attĂłl szĂ­nesebb lesz a vilĂĄg. Több lehetƑsĂ©g nyĂ­lik meg elƑttetek. Ha tanulsz, akkor több mindent Ă©rtesz meg a környezetedbƑl, Ă©s ez izgalmassĂĄ teheti az Ă©letet. A matematika pedig az Ă©let egyik alapvetƑ eszköze arra, hogy a sajĂĄtos, izgalmas rendszerĂ©vel Ă©rthetƑbbĂ© Ă©s hasznĂĄlhatĂłbbĂĄ tegye a vilĂĄgot.
– MarhasĂĄg – legyintett a vörös. – A kĂ©tszerkettƑtƑl mĂ©g nem tudok jobban futni. Pedig ha nem vesznek be a csapatba

– Soha nem jutsz be a csapatba – vihogott egy lány.
– KussoljĂĄl! – hördĂŒlt fel sebzett vadkĂ©nt a vörös.
– Mert bĂ©na vagy!
A fiĂș összeszorĂ­tott ököllel ĂĄllt fel a szĂ©kĂ©bƑl.
– Ezt most hagyjátok abba! – kiáltott Prudencia.
– Maga ne mondja meg, hogy mit csináljak!
– De megmondom, mert Ă©n vagyok a tanĂĄr.
– Na, bumm! Hogy össze ne szarjam magam.
– Mit mondtál?
– Azt hogy, leszarom, ki maga. Nekem ne dirigáljon, mert beperlem.
Prudencia kitĂĄtotta a szĂĄjĂĄt, aztĂĄn Ășjra becsukta. Ereiben lĂŒktetett a vĂ©r, halantĂ©ka dobolt.
– Hogy hívnak, fiam?
– Kevinnek.
– Kevin. KĂ©rlek, ĂŒlj le – mondta Prudencia visszafogott hangon. Minden erejĂ©re szĂŒksĂ©ge volt, hogy visszafogja magĂĄt, de a kĂ­sĂ©rlet sikeresnek tƱnt.
A fiĂș visszaĂŒlt. Prudencia nagyot nyelt Ă©s tĂ­zig szĂĄmolt, majd folytatta:
– Gyerekek! Most matematika óra lesz.
– Akkor nem jĂĄtszunk? – kĂ©rdezte valaki csalĂłdottan hĂĄtulrĂłl.
– Nem. Tanulunk.
– Kár!
– Kár, nem kár, akkor is tanulni fogunk. Ez egy iskola, ahol a diákok tanulnak, a tanárok pedig tanítanak.
– KĂĄr, hogy nem kaszinĂł – jegyezte meg a zsĂ­roshajĂș.
Többen felnevettek.
– KaszinĂł? Azt ugye tudjĂĄtok, hogy egy kaszinĂłban elkĂ©pesztƑ mĂłdon kell tudni összeadni, szorozni Ă©s osztani?
– A pĂ©nzt, amit nyerek? – kĂ©rdezte a vörös.
– Nem. A krupiĂ©knak.
– Krumpli? Az a paraszt, nem? – nyihogott fel egy lány.
– Te vagy a paraszt – jegyezte meg a vörös.
Erre még nagyobb röhögés jött vålaszul.
Prudencia becsukta a szemĂ©t Ă©s vĂĄrt. FejĂ©ben a kĂ©tsĂ©gbeesĂ©s Ă©s remĂ©nytelensĂ©g harcolt egymĂĄssal az elsƑ helyĂ©rt. Akkor sem, sĂșgta maga elĂ©.
– Na! – emelte meg a hangjĂĄt, Ă©s felvette az asztalra tett könyvet. – Akkor kezdjĂŒk el szĂ©pen. Hol tartotok a tananyagban?
– Egyszer mĂĄr vettĂŒk a törteket.
– A Karolina tanĂĄrnƑvel az egyenleteket vettĂŒk.
– SzĂĄzalĂ©kszĂĄmĂ­tĂĄs – kiĂĄltotta be valaki hĂĄtulrĂłl.
– Én nem Ă©rtem a törteket – jegyezte meg egy kisfiĂș az elsƑ sorban.
– Mert csipszar vagy te is – nevetett fel Kevin.
– Én tudok összeadni!
– Én nem Ă©rtem az egĂ©szet.
Prudencia hagyta, hogy elérjék a szavak, és tudta, hogy ezzel az óråval nagy valószínƱséggel itt véget is ért a 23-as iskolåban befutott tíz perces karrierje.
– A tanĂĄrnƑ rosszul van? – kĂ©rdezte a szƑke lĂĄny.
– Nem – rĂĄzta meg fejĂ©t Prudencia. – Csak gondolkodom.
– Ne csinĂĄlja, tanĂĄrnƑ, az fĂĄrasztĂł – jegyezte meg a zsĂ­roshajĂș. – Mi se szoktunk, Ă©s tessĂ©k, milyen jĂłl megvagyunk!
– Te hĂŒlye vagy! – visĂ­tott fel egy lĂĄny, Ă©s fĂĄjdalmas arccal kezdte masszĂ­rozni felkarjĂĄt. A mellette ĂŒlƑ fiĂș kajĂĄnul vigyorgott rĂĄ.
– Csendet! – kiĂĄltott fel Ășjra Prudencia, Ă©s ez hatott. – Álljon fel mindenki!
– Mi van? – kĂ©rdezte Kevin.
– Azt mondtam, hogy álljon fel mindenki.
A diåkok többsége engedelmeskedett.
– Mondom, mindenki – nĂ©zett Prudencia azokra, akinek eszĂŒk ĂĄgĂĄban sem volt megmozdulni.
– Be fogjuk perelni, ha ugráltat – mondta Kevin. – Azt csak az edzƑ teheti.
– Akkor is álljatok fel!
NĂ©hĂĄny kelletlen mozdulat utĂĄn a teremben vĂ©gĂŒl mindenki ĂĄllt.
– Rendben. Most pedig menjen hátra az, aki nem szeretne tanulni.
– És aki akar? – kĂ©rdezte a szƑke lĂĄny. – Én Ă©rettsĂ©gizni akarok.
– Aki tanulni akar, az maradjon itt az elsƑ sorokban.
– Na vĂ©gre! – vigyorodott el Kevin, Ă©s nagy lĂ©ptekkel elindult a hĂĄtsĂł padok felĂ©. A fĂ©l osztĂĄly követte. PĂĄr perc alatt ĂĄtrendezƑdött a terem. ElƑl fƑkĂ©nt kisebbek ĂŒltek, de akadt nĂ©hĂĄny kamasz is a padokban.
– Rendben, szĂłval ti vagytok azok, akiket Ă©rdekel a matematika – mosolygott rĂĄjuk Prudencia. Hevesen vert a szĂ­ve. TriĂĄzs. Soha nem gondolta volna, hogy eljut egyszer a triĂĄzsig. A fogalmat nĂ©hĂĄny Ă©ve egy ĂŒveg bor mellett emlĂ­tettĂ©k elƑször. JĂłl emlĂ©kezett a pillanatra, amikor a harmadik kör utĂĄn kibökte a szĂłt egy idƑsebb kollĂ©gĂĄja. Pollynak hĂ­vtĂĄk Ă©s biolĂłgiatanĂĄr volt.
– LĂĄnyom, ha nincs mĂĄs eszköz, akkor be kell vetni a triĂĄzst – mondta komoly arccal.
– Aha. Rosszul hangzik. Mi is az? – nevetett fel Diana, Prudencia azĂłta mĂĄr kiugrott kollĂ©gĂĄja.
– Triázs. Orvosi fogalom. A betegek gyors osztályozási rendszere. Nem igaz, hogy nem ismeritek.
– Én felvállalom, hogy tudatlan vagyok – jelentkezett Prudencia.
– JĂł, akkor Ă©n is – csatlakozott hozzĂĄ Diana.
Nevettek.
– A tirĂĄzs egy osztĂĄlyozĂĄsi rendszer. Ha katasztrĂłfa van, vagy hĂĄborĂș, vagy bĂĄrmilyen esemĂ©ny, ami tömeges sĂ©rĂŒlttel jĂĄr, a triĂĄzst alkalmazzĂĄk arra, hogy osztĂĄlyozzĂĄk a sĂ©rĂŒlteket az ellĂĄtĂĄs sĂŒrgƑssĂ©ge szerint. Öt szintje van. Az azonnali beavatkozĂĄst igĂ©nylƑk, a magas beavatkozĂĄst igĂ©nylƑk, a sĂŒrgƑs, de nem azonnali esetek, a nem sĂŒrgƑs esetek Ă©s a rĂĄĂ©rƑ esetek. Ez hĂĄborĂșban leegyszerƱsödik hĂĄrom csoportra. Az elsƑk a menthetetlenek, a mĂĄsodik, akikkel törƑdni kell, mert egyĂ©bkĂ©nt meghalnĂĄnak, harmadikba pedig azok tartoznak, akikkel nem kell sokat veszƑdni. ÉrthetƑ lĂĄnyok?
– De azĂ©rt ez durva – kortyolt bele az italĂĄba Diana. – A tanteremben nincs ilyen. Ott mindenki menthetƑ.
– Ha vĂ©szhelyzet van, akkor nem – rĂĄzta meg fejĂ©t Polly. – Amikor azonnal Ă©s kevĂ©s erƑforrĂĄsbĂłl kell cselekedni, amikor nincs idƑd, erƑd, lehetƑsĂ©ged arra, hogy mindenkit ments, akkor triĂĄzsolni kell. SajnĂĄlom. Ez a katasztrĂłfĂĄk rendje.
TovĂĄbb iszogattak Ă©s Prudencia elhatĂĄrozta, hogy Ƒ soha nem gondolkodik majd Ă­gy. Soha. Mert az iskola nem harctĂ©r.
– És lesz hĂĄzi is? – zökkentette ki az emlĂ©keibƑl PrudenciĂĄt a csipszar. Megborzongott attĂłl, hogy ez a szĂł jutott eszĂ©be, de az Ă©let mĂĄr csak ilyen. A cĂ­mkĂ©k ragadĂłsak.
– Hogy hĂ­vnak, Ă©desem? – hajolt le a fiĂșcskĂĄhoz Prudencia.
– Miksa, de a többiek csipszarnak

– A Miksa pont jĂł nĂ©v. Volt egy ilyen kirĂĄly is. Ausztriai Miksa. És volt egy mĂĄsik is. Egy mexikĂłi csĂĄszĂĄr. SzĂłval jĂł kis nĂ©v az – Miksa csodĂĄlkozva bĂłlintott egyet. – És hogy a kĂ©rdĂ©sedre is vĂĄlaszoljak, lesz hĂĄzi.
– Meg mĂ©g a francot! – kiĂĄltotta elƑre valaki a terem hĂĄtsĂł traktusĂĄbĂłl. – BepereljĂŒk a tanĂĄrnƑt.
– A házi – egyenesedett fel Prudencia – fakultatív.
– Az mi?
– Nem kötelezƑ. Az csinĂĄlja meg, akinek kedve van hozzĂĄ.
– LĂșzerek – kiĂĄltotta Kevin.
– AnyĂĄd a lĂșzer – fordult hĂĄtra a szƑke lĂĄny.
– A te anyĂĄd az. KĂ©rsz egy pofont?
– Csend! – csattant fel Ășjra Prudencia parancsolĂł hangja. – Nincs hĂĄzi. Vagyis csak annak van, aki kĂ©ri. Akit nem Ă©rdekel az egĂ©sz, az hĂĄtul csinĂĄljon, amit akar

– MĂ©g jĂł.
– 
 csak arra kĂ©rem, hogy halkan csinĂĄlja, Ă©s ne zavarja azokat, akik elƑl tanulni akarnak. BeszĂ©lhet, de csak suttogva! Ez Ă­gy Ă©rthetƑ?
– Mint a vakablak.
– Helyes. És ha vannak olyanok hĂĄtul, akik mĂ©giscsak Ășgy döntenek, hogy elƑl jobb dolguk lenne, hogy egy kis Ă©szt is fel akarnak szedni kosz helyett a tanteremben, azok kĂ©rdezĂ©s nĂ©lkĂŒl bĂĄrmikor elƑre jöhetnek. SzĂ­vesen lĂĄtjuk Ƒket – dörgött Prudencia hangja a teremben.
Csend lett.
– Akkor most szabadfoglalkozĂĄs? – kĂ©rdezte a zsĂ­roshajĂș.
– Igen. Aki nem akar, az ne tanuljon. Senkit sem tudok megmenteni, aki nem akar megmenekĂŒlni.
LegszĂ­vesebben sikĂ­tott volna. GyƱlölte magĂĄt. GyƱlölte a szavakat, amiket kiejtett a szĂĄjĂĄn. Vajon Ă­gy Ă©reznek a harctĂ©ri orvosok is, akik tudjĂĄk, hogy Ă­tĂ©letĂŒkkel halĂĄlba kĂŒldenek normĂĄlis esetben akĂĄr megmenthetƑ embereket? Vajon nekik is vĂ©rzik a szĂ­vĂŒk, vagy idƑvel lekopik az Ă©rzĂ©s? Most Ășgy vĂ©lte, hogy nem. Hogy soha nem mĂșlhat el a fĂĄjdalom, amikor pusztulĂĄsra Ă­tĂ©lnek valakit, akiben mĂ©g van lehetƑsĂ©g. ElmĂșlni nem mĂșlhat. TalĂĄn Ă©rzĂ©ketlennĂ© vĂĄlhat. Vagy megszokottĂĄ. De attĂłl mĂ©g fĂĄj.
– Nos? Akkor egyeztessĂŒk ĂłrĂĄinkat Ă©s talĂĄljuk ki, hogy mi az, amit mindenki szĂ­vesen megtanulna.
Ötletek szĂĄlltak felĂ©, miközben fogalma sem volt arrĂłl, hogy mit tesz Ă©s hogy azt jĂłl teszi-e. Nem orvos volt a harctĂ©ren, hanem egy kezdƑ nƑvĂ©r, akitƑl most sebĂ©szi bravĂșrokat vĂĄrnak el. Akkor sem adhatja fel. Ha minden kötĂ©l szakad, itt ma akkor is matematika oktatĂĄs lesz.
VĂ©gĂŒl megĂĄllapodtak a törtekben.
Prudencia összeszedte minden tudĂĄsĂĄt, Ă©s nekikezdett. Gerince mentĂ©n aprĂł csermelyekben folyt le az izzadsĂĄg. Ezt bezzeg soha egyetlen diĂĄk sem tudja. Nem lĂĄtjĂĄk, nem Ă©rzik a tanĂĄr fĂ©lelmĂ©t, aggĂłdalmĂĄt, kĂ©tsĂ©gbeesĂ©sĂ©t. Semmit nem lĂĄtnak belƑle, csupĂĄn egy embert akire figyelniĂŒk kell. RĂ©gebben mĂ©g legalĂĄbb ott volt az a kis „kell” szĂł. De itt mĂĄr nincs. Itt mĂĄr csak egy ember ĂĄll, akin akĂĄr ĂĄt is lehet nĂ©zni, mindegy, hogy mennyire izzad. Nem szĂĄmĂ­t. Csak egy kopott eszköz, egy lassankĂ©nt elhasznĂĄlĂłdĂł bĂștordarab.
KevinĂ©k hĂĄtul beszĂ©lgetni kezdtek. MĂ©g nem voltak tĂșl hangosak.
– FigyelĂŒnk – szĂłlalt meg a tĂșlzottan vĂ©konyka lĂĄny.
Prudencia nagy levegƑt vett. Igen. ÉrtĂŒk mĂ©g Ă©rdemes izzadni. Csak Ă©rtĂŒk. MĂ©g akkor is, ha verĂ­tĂ©ket Ƒk sem lĂĄtjĂĄk.
– Redben van. Törtek. Akkor vegyĂŒnk egy almĂĄt

(folyt. köv.)
X

Elfelejtetted a jelszavadat?

Légy Közösségi Olvasó!